Fysiotherapie bij reumatische aandoeningen

Regionaal samenwerkingsverband tussen eerstelijnsfysiotherapeuten

Aanmelden

ReumaNet Noord

ReumaNet Noord is een regionaal samenwerkingsverband tussen eerstelijnsfysiotherapeuten in het verzorgingsgebied van het Wilhelmina Ziekenhuis Assen (WZA), het Martini Ziekenhuis Groningen, het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) – Centrum voor Revalidatie, het Ommelander Ziekenhuis Groningen en het Refaja Ziekenhuis in Stadskanaal.

LEES MEER OVER

Ilona Sanders is namens onze praktijk als master chronische aandoening nauw betrokken bij dit netwerk.

De samenwerking heeft als doel een uniforme werkwijze te creëren bij de fysiotherapeutische behandeling van mensen met reumatische aandoeningen. Hierbij wordt ervoor gezorgd dat hulpvragers en hulpverleners, zoals reumatologen, huisartsen, gemeenten, patiënten en health professionals, zoals fysiotherapeuten, nauw met elkaar in contact staan.

ReumaNet Noord en ReumanetNL

ReumaNet Noord is zeer verheugd over het feit dat er een landelijk register is opgericht onder de naam ReumanetNL. ReumanetNL is een register voor fysio- en oefentherapeuten met specifieke deskundigheid in de behandeling van mensen met een reumatische aandoening. ReumanetNL is een onderdeel van de Nederlandse Health Professionals in de Reumatologie (NHPR) en heeft als doel de kwaliteit, zichtbaarheid en bereikbaarheid voor de specifiek deskundige fysiotherapeuten in de reumatologie te verbeteren en te onderhouden. Op de site van ReumanetNL vindt u aanvullende informatie, waaronder een ‘Zorgzoeker’, voor het vinden van aangesloten leden. Ilona Sanders is namens onze praktijk te vinden via de zorgzoeker.

Frans van Zijl
Wilt u meer weten over fysiotherapie bij reumatische aandoeningen of een afspraak maken?

Bel 0594 - 612329, stuur ons een mail of vul het aanmeldformulier in.